Witam Państwa serdecznie na mojej stronie internetowej!
Mam nadzieję, że spełni Państwa oczekiwania i dostarczy wiele
interesujących informacji dotyczących mojej działalności artystycznej.
Zapraszam.
Beata Bilińska
Agnieszka Nowok, Ruch Muzyczny, czerwiec 2016 Wieczór w Filharmonii Śląskiej okazał się być prawdziwym świętem kameralistyki – Śląska Orkiestra Kameralna obchodziła trzydziestopięciolecie swojej działalności. (...) Zespół wziął na warsztat jego Symfonię kameralną op. 110b, w istocie będącą orkiestrową wersją jego słynnego VIII Kwartetu smyczkowego. Zespół znakomicie odnalazł się w dramaturgii dzieła, grając go z godną podziwu dbałością o każdy szczegół i utrzymując tę muzykę w nieustannym napięciu. Mogłoby się wydawać, że w ostatnim punkcie programu wykonawcom trudno będzie dorównać wcześniejszej prezentacji, jednak ŚOK w Koncercie na fortepian, trąbkę i orkiestrę smyczkową c-moll op. 35 Rosjanina spisała się doskonale, dając popis najwyższej próby. Wręcz elektryzująco wypadła kalejdoskopowa, pełna ironii, szalona ostatnia część Allegro con brio. W tym porywającym galopie pianistka Beata Bilińska zachwyciła techniczną biegłością, siłą brzmienia oraz niezwykle elastycznym poruszaniem się między kolejnymi zróżnicowanymi stylistycznie pomysłami Szostakowicza.
Jubileusz Śląskich Kameralistów
Agnieszka Nowok, Ruch Muzyczny, czerwiec 2016 Wieczór w Filharmonii Śląskiej okazał się być prawdziwym świętem kameralistyki – Śląska Orkiestra Kameralna obchodziła trzydziestopięciolecie swojej działalności. (...) Zespół wziął na warsztat jego Symfonię kameralną op. 110b, w istocie będącą orkiestrową wersją jego słynnego VIII Kwartetu smyczkowego. Zespół znakomicie odnalazł się w dramaturgii dzieła, grając go z godną podziwu dbałością o każdy szczegół i utrzymując tę muzykę w nieustannym napięciu. Mogłoby się wydawać, że w ostatnim punkcie programu wykonawcom trudno będzie dorównać wcześniejszej prezentacji, jednak ŚOK w Koncercie na fortepian, trąbkę i orkiestrę smyczkową c-moll op. 35 Rosjanina spisała się doskonale, dając popis najwyższej próby. Wręcz elektryzująco wypadła kalejdoskopowa, pełna ironii, szalona ostatnia część Allegro con brio. W tym porywającym galopie pianistka Beata Bilińska zachwyciła techniczną biegłością, siłą brzmienia oraz niezwykle elastycznym poruszaniem się między kolejnymi zróżnicowanymi stylistycznie pomysłami Szostakowicza.