Witam Państwa serdecznie na mojej stronie internetowej!

Mam nadzieję, że spełni Państwa oczekiwania i dostarczy wiele interesujących informacji dotyczących mojej działalności artystycznej.
Zapraszam.
Beata Bilińska

POBIERAM...
Następny obrazek
Open images thumbnails

Kalendarz 2022

Kolejnym punktem programu były Etiudy symfoniczne na fortepian i orkiestrę Artura Malawskiego. Beata Bilińska oraz Paweł Przytocki, a wraz z nimi orkiestra Filharmonii Podkarpackiej, stworzyli razem zespół doskonały. Utwór zabrzmiał jednocześnie w sposób skontrastowany, ale i spójny narracyjnie. Moją uwagę szczególnie przykuła niezwykła energia pianistki. Jej szklisty i wyrazisty dźwięk doskonale wpisał się w stylistykę Malawskiego tego czasu (okresu radykalnej syntezy nowych technik dźwiękowych, rytmicznych i kolorystycznych – jak charakteryzował w Kompozytorach XX wieku Bogusław Schaeffer). Dzięki temu, mimo pełni brzmienia orkiestry, Bilińska była idealnie słyszalna, choć jednocześnie nie dominowała, zachowując kameralne podejście do wykonania. Zabawę muzyków kolorystyką świetnie podkreślały zestawienia grup instrumentów w Capriccio – fortepian zdawał się przedrzeźniać instrumenty perkusyjne i dęte, drażniąc je jaskrawą barwą. Zestawienie intymnej faktury (duo fortepian – skrzypce) z wybuchem emocji w Notturno dało znakomity efekt. W Burlesce zaś na szczególną pochwałę zasługuje charakterność dźwięku pianistki. Finale – Fugato zostało zakończone przez Bilińską – dosłownie i w przenośni – z wielkim przytupem. Kondycja pianistki wywarła na mnie spore wrażenie. Zdołała zachować wyraziste forte fortissimo aż do ostatniego dźwięku. Na bis wykonała Capriccio Bolesława Woytowicza.

 Autor: Małgorzata Kruczek-Michalska
DATA: 2023-06-20 Ruch Muzyczny WYDANIE: #13/2023

Czytaj całość: www.ruchmuzyczny.pl

Rzeszów, 16.06.2023, Filharmonia Podkarpacka im. Artura Malawskiego
Zakończenie sezonu artystycznego 2022/2023

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Podkarpackiej
Beata Bilińska - fortepian
Paweł Przytocki - dyrygent

w programie: A. Malawski - Etiudy symfoniczne 

 

Kolejnym punktem programu były Etiudy symfoniczne na fortepian i orkiestrę Artura Malawskiego. Beata Bilińska oraz Paweł Przytocki, a wraz z nimi orkiestra Filharmonii Podkarpackiej, stworzyli razem zespół doskonały. Utwór zabrzmiał jednocześnie w sposób skontrastowany, ale i spójny narracyjnie. Moją uwagę szczególnie przykuła niezwykła energia pianistki. Jej szklisty i wyrazisty dźwięk doskonale wpisał się w stylistykę Malawskiego tego czasu (okresu radykalnej syntezy nowych technik dźwiękowych, rytmicznych i kolorystycznych – jak charakteryzował w Kompozytorach XX wieku Bogusław Schaeffer). Dzięki temu, mimo pełni brzmienia orkiestry, Bilińska była idealnie słyszalna, choć jednocześnie nie dominowała, zachowując kameralne podejście do wykonania. Zabawę muzyków kolorystyką świetnie podkreślały zestawienia grup instrumentów w Capriccio – fortepian zdawał się przedrzeźniać instrumenty perkusyjne i dęte, drażniąc je jaskrawą barwą. Zestawienie intymnej faktury (duo fortepian – skrzypce) z wybuchem emocji w Notturno dało znakomity efekt. W Burlesce zaś na szczególną pochwałę zasługuje charakterność dźwięku pianistki. Finale – Fugato zostało zakończone przez Bilińską – dosłownie i w przenośni – z wielkim przytupem. Kondycja pianistki wywarła na mnie spore wrażenie. Zdołała zachować wyraziste forte fortissimo aż do ostatniego dźwięku. Na bis wykonała Capriccio Bolesława Woytowicza.

 Autor: Małgorzata Kruczek-Michalska
DATA: 2023-06-20 Ruch Muzyczny WYDANIE: #13/2023

Czytaj całość: www.ruchmuzyczny.pl

Rzeszów, 16.06.2023, Filharmonia Podkarpacka im. Artura Malawskiego
Zakończenie sezonu artystycznego 2022/2023

Orkiestra Symfoniczna Filharmonii Podkarpackiej
Beata Bilińska - fortepian
Paweł Przytocki - dyrygent

w programie: A. Malawski - Etiudy symfoniczne